Grunt to zdrowie! Grunt to zbilansowana dieta!

W dzisiejszych czasach wiele osób nie szanuje swojego ciała i nie mówię teraz bynajmniej o kobietach lekkich obyczajów. Brak szacunku polega na świadomym przybieraniu na wadzę i braku ruchu, a konsekwencje takiego traktowania samego siebie są opłakane: choroby układu krwionośnego (głównie nadciśnienie i miażdżyca), choroby układu pokarmowego, cukrzyca, hiperlipidemia.
W niektórych przypadkach przyczyną otyłości są czynniki psychologiczne, a mianowicie uzależnienie od jedzenia i całkowita utrata kontroli nad tym. Wtedy już nawet nie można użyć słowa dieta, aby określić to, co na chybił trafił jedzą osoby uzależnione. Jedzenie słodyczy staje się pocieszeniem i dobrym sposobem na odreagowanie negatywnych emocji, tymczasem waga pokazuje coraz wyższe cyfry, a człowiek czuje się psychicznie coraz gorzej. Najwyższy czas, aby się z tego wyrwać!
Najważniejsze jest to, by naprawdę uwierzyć w to, że odchudzanie się powiedzie, bo cały proces jest zależny tylko od Ciebie i to Ty masz kontrolę nad własnym ciałem, a nie ono nad Tobą! Grunt do właściwa dieta, która ograniczy ilość przyswajanych kalorii, a żeby zyskał też na tym Twój nastrój, bogata również w witaminy oraz mikro i makroelementy. Jeśli do tego dodasz regularne ćwiczenia lub chociażby długie spacery, to szybki efekt będzie gwarantowany!

Znaczenie ćwiczeń w odchudzaniu

Zazwyczaj odchudzanie uważamy za wyczerpujące dla organizmu i zupełnie nieprzyjemne, choć prawidłowo przeprowadzone, pozwala odzyskać wiarę w siebie i poczucie kontroli nad własnym życiem, którego często brakuje wszystkim nałogowo objadającym się ludziom. Czas przerwać niezdrowe przyzwyczajenia i wziąć się za siebie!
Przede wszystkim warto zadbać o większą ilość ruchu w ciągu dnia. Najlepiej zacząć od długich spacerów, a kiedy kondycja się nieco polepszy, polecam zapisać się na siłownię. Kupując karnet, zazwyczaj w cenie masz ustalenie pierwszego harmonogramu treningów obejmujących na przykład pierwszy miesiąc Twoich wizyt na siłowni. Możesz też ustalić wraz z trenerem, którym partiom ciała chcesz poświęcić najwięcej czasu, podpowie Ci też, jak powinna wyglądać Twoja dieta podczas ćwiczeń. Warto wiedzieć o tym, że przy wzmożonym wysiłku fizycznym, zazwyczaj na początku zwiększa się łaknienie, ale stan ten szybko się normuje. Jeśli napada Cię głód, zamiast sięgać po słodycze, schrup marchewkę, kalarepkę lub inne warzywo, a od razu poczujesz się lepiej i co najważniejsze, będziesz świadoma tego, że masz pełną kontrolę nad jedzeniem, co przekłada się na poprawę Twojego wyglądu. Powodzenia!

Dieta 1000 kcal

Dieta to określenie służące nie tylko do procesu jakim jest odchudzania ale także nasz styl życia. To co jemy oraz jak i kiedy jemy ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie, wygląd oraz wagę. Dieta każdego z nas powinna być trochę inna, chociaż opieramy się na tych samych składnikach powinniśmy jadać potrawy które nasz organizm będzie szybko trawił. Z przeprowadzanych badań wynika, że większość osób z nadwagą nie kontroluje tego co zjada w ciągu dnia, nawet jeśli nasze posiłki są zdrowe, bogate w warzywa i produkty pełnoziarniste to i tak możemy tyć z powodu zjadanych przekąsek lub z powodu zbyt dużych porcji. Dieta 1000 kcal jest najlepszym wyznacznikiem tego co powinniśmy jadać, wartość kaloryczna posiłków jest bardzo ważna, nie chodzi tu o bardzo skrupulatną kontrolę tylko i świadomość tego ile kalorii dziennie zjadamy. Dieta 1000 kcal pozwoli nam w naturalny sposób utrzymać stałą wagę, wartość kaloryczna naszych posiłków nie musi zawsze być ograniczona do 1000 kcal, wszystko zależy od naszego trybu życia i wagi wyjściowej.

Głodówka

Wybór dobrej diety powinien być uwarunkowany według naszych upodobań, w trakcie odchudzania się nie powinniśmy zmuszać się do jedzenia czegoś co do końca nam nie odpowiada. Jeśli na przykład nie lubimy owoców morza to podczas stosowania diety śródziemnomorskiej należy je wyeliminować. Możemy także zdecydować się na bardziej radykalną metodą jaką jest głodówka. Jednak taka dieta może nieść za sobą wiele niebezpieczeństw i zawsze przed jej rozpoczęciem powinniśmy skonsultować swoją decyzję z lekarzem specjalistą. Dieta polega na całkowitym odstawieniu jedzenia, żeby tak się stało należy musimy się do tego przygotować.  W tym celu już na kilka tygodni przed głodówką należy przestać jadać mięsne posiłki, musimy także ograniczyć słodycze, alkohol oraz kawę, w następnym etapie nasze posiłki powinny mieć płynną postać, możemy wypijać warzywne i owocowe koktajle oraz herbatki i wodę. Dieta zdecydowanie nie może być stosowana przez dzieci, matki karmiące, osoby starsze lub przewlekle chore.

Dieta kapuściana

Brak ruchu oraz złe nawyki żywieniowe niepostrzeżenie doprowadzają nas do nadmiernych kilogramów, gdy rozpoczyna się sezon letni nagle zauważamy że nie mieścimy się w kostium z zeszłego roku a wszystkie spodnie zrobiły się bardzo ciasne. Jest na to rada, możemy zacząć odchudzanie, obecnie na rynku jest mnóstwo różnorodnych diet. Nam zawsze najbardziej podobają się takie które nie wymagają wielkiego wysiłku i takie które nie trwają zbyt długo. Dieta kapuściana to jedna z mono diet, oparta jest ona na jednym bazowym składniku, w tym przypadku jest to kapusta. Gotujemy z niej oraz z innych warzyw specjalną zupę, dodajemy tam ziemniaki, marchewki, pietruszki, cebulę a nawet pory. Zupa będzie naszym podstawowym daniem, możemy ją jadać bez ograniczeń o każdej porze dnia. W zasadzie dieta kapuściana polega tylko i wyłącznie na jedzeniu zupy, ważne jest to że nie musimy czuć głodu, zupą można najadać się do syta a specjalnie skomponowane składniki dają nam poczucie najedzenia. Dieta kapuściana może trwać od kilku dni do kilku tygodni i można na niej schudnąć kilka kilogramów.

Dieta zgodna z grupą krwi

W naszym organizmie zachodzi wiele skomplikowanych procesów, jednym z nich jest trawienie. Niestety nie u wszystkich działa ono prawidłowo, wpływ mogą mieć na to nasze uwarunkowania genetyczne ale także dieta. Coraz częściej jadamy w biegu nie patrząc na to co spożywamy oraz jakie ilości, to z kolei prowadzi do nadwagi i otyłości. Lekarze specjaliści od wielu lat starają się stworzyć dietę, która nie tylko będzie przyjazna naszemu organizmowi ale będzie zdrowa i lekkostrawna. Nie każdy z nas wie, że nasza grupa krwi ma ogromne znaczenie w naszym trawieniu. Dieta zgodna z grupą krwi stara się wszystko unormować, w niej wszystkie produkty podzielone są na trzy grupy na polecane, nie polecane oraz neutralne. Jeżeli jeszcze będziemy je dobierać zgodnie z naszą grupą krwi to z pewnością schudniemy, a nasza skóra, włosy i paznokcie odzyskają dawny blask.  Dieta nie jest zbyt wymagająca, nie musimy się głodzić. Wystarczy tylko unikać produktów niewskazanych. I tak na przykład osoby z grupą krwi B nie powinny unikać takich mięs jak dziczyzna, baranina czy jagnięcina. Organizmy z tą grupą krwi są bardzo silne jednak często brakuje im żelaza.

Czy zielona kawa wspomaga odchudzanie?

Z biegiem lat naukowcy wynajdują co raz to nowsze sposoby na odchudzanie jednak czy rzeczywiście one działają? Ostatnim nowym odkryciem na skuteczne odchudzanie została zielona kawa. Są to zwykłe ziarna kawy, lecz jeszcze nie oddane do opalenia. Lecz podczas badań przeprowadzonych przez specjalistów osoby, które miały zrzucić kilka kilogramów posiadały również przy tym zbilansowaną dietę oraz odpowiednie ćwiczenia. Więc czy rzeczywiście schudły dzięki zielonej kawie? Według naukowców chudniemy poprzez kwas jaki jest zawarty w niej, lecz kawa po paleniu i przed zawiera ten sam ciągle składnik, więc nie warto wierzyć w brednie, które oferują, ponieważ tak naprawdę są nic nie warte. Wszyscy pacjenci schudli tylko i wyłącznie dzięki ćwiczeniom oraz ograniczonej diecie. Inaczej byłoby to wręcz nie możliwym do osiągnięcia. Owszem, picie kawy zapycha nasz żołądek żebyśmy nie mieli ochoty na więcej jedzenia jednak fabryki, które oferują ją w tabletka są bardziej dla nas szkodliwe niż jakby miały nam pomóc. Więc, jeśli liczymy na efekty aby odchudzić się poprzez tabletki lub napary z zielonej kawy niestety nie przyniosą nam ich. Jedynie dzięki dobrze dobranym treningom, zawziętości w nich oraz diecie można schudnąć. Warto jest udać się do dietetyka niż jakbyśmy mieli na własną rękę testować wszystkie środki jakie oferuje nam farmacja, ponieważ często nasz organizm może ich nie wytrzymać i zaszkodzić nam.

Jak skutecznie schudnąć?

Jeżeli dotychczasowa waga nas nie zadowala i zaczynamy mieć problemy z otyłością powinniśmy wziąć pod uwagę decyzję o tym aby zacząć odchudzać się. Jednak aby zacząć cały proces zrzucania niepotrzebnych kilogramów musimy najpierw zastanowić się, która metoda nam pomoże w osiągnięciu celu z szybkimi efektami. Otóż pierwszą rzeczą jest zmiana naszego odżywiania, ponieważ to właśnie przez to, że źle żywimy się doprowadziliśmy do nadwagi. Więc musimy znaleźć dietę, która zarówno będzie niskokaloryczna, ale również dostarczała nam wiele energii na to, aby móc funkcjonować cały dzień. Jeśli już decydujemy się na którąś z nich dobierzmy także witaminy i minerały aby wzbogacić ją i mieć pewność, że nie zaszkodzi nam przy dłuższym stosowaniu. Lecz zamiast stawiać na tabletki z takimi substancjami odżywczymi postarajmy się zapewnić je sobie poprzez warzywa i owoce, ponieważ to także dzięki, nim chudniemy. Istotną rzeczą jest unikanie słodkiego oraz bogatego w tłuszcze zwierzęce jedzenia, gdyż to właśnie od niego tak utyliśmy. Następnie warto dobrać sobie odpowiedni trening z ćwiczeniami, gdzie z każdej partii tkanki tłuszczowej będziemy robić mięśnie aby je bardziej zbić. Ale trzeba uważać aby nie przetrenować się za pierwszymi podejściami, gdyż można zerwać mięśnie i uszkodzić organizm na kilka miesięcy. W takim połączeniu możemy liczyć na skuteczne odchudzanie i po kilku miesiącach cieszyć się zgrabną sylwetką.

Aktywne życia pomaga schudnąć?

Gdy pragniemy schudnąć zaczynamy iść na łatwiznę i sięgamy po różnego rodzaju specyfiki z dziedziny medycyny aby wspomogły nasze odchudzanie i można było jeszcze szybciej schudnąć. Jednak niestety, ale jest to błędna teoria, ponieważ tak naprawdę one wcale nie działają i tylko faszerujemy się niepotrzebnymi lekami niszcząc naszą wątrobę oraz żołądek jeszcze bardziej niż przedtem. Podobno poprzez połączenie diety oraz wysiłku fizycznego można schudnąć, ale niestety w dłuższym czasie niż jak sobie to wyobrażamy. Lecz stosowanie się do diety jest bezpiecznym wyjściem z całej sytuacji otyłości z racji tego, iż nie wyniszcza ona tak naszego organizmu, dodaje więcej witamin czy minerałów, a także uzupełnia nasz zapas energii na jeszcze więcej dnia niż tego oczekiwaliśmy. W dodatku unikanie słodkiego jak i tłustego jedzenia jeszcze bardziej opóźnia cały proces tycia i połączenie tego z aktywnym życiem fizycznym daje nam możliwość szybkiego odchudzania. Ale nie można liczyć na efekty w ciągu kilku tygodni, ponieważ możemy doprowadzić do zerwania mięśni poprzez przetrenowanie, więc cały układ ćwiczeń powinien być wykonywany stopniowo w zależności od naszej aktywności i dopiero, wtedy stopniowo go zwiększać. Jeżeli tak podejdziemy do zrzucania kilogramów możemy cieszyć się poprawą kondycji, samopoczucia i chudnięcia w dość krótkim czasie. Wtedy, gdy już zmieścimy się w wymarzony rozmiar można zaprzestać męczarniom i pozwolić sobie na odrobinę przyjemności.

Komfort psychiczny a odchudzanie

W momencie, gdy zależy nam na tym aby zrzucić swoją nadwagę musimy wziąć pod uwagę wiele aspektów, by móc bezpiecznie oraz efektownie schudnąć. Jednym z nich są diety, ponieważ niestety, ale bez wyrzeczeń nie schudniemy musimy poddać się zmianie naszego żywienia. Warto jest dobierać te, które posiadają najwięcej witaminy jak i są bogate w minerały, gdyż unikniemy, wtedy wycieńczenia organizmu, a nawet mniej odczujemy całe zmiany, bo będziemy mieli nagle o wiele więcej energii do działania. Jednak aby móc też schudnąć powinniśmy zacząć uprawiać sport dlatego, że dzięki niemu można całą tkankę tłuszczową, która odkładała się przez wiele lat zamienić na mięśnie, lecz jest to bardzo długi proces, ale wspomagający zrzucanie zbędnych kilogramów. Także trzeba zadbać o swoje samopoczucie psychiczne z uwagi na to, iż można szybko popaść w depresję lub w jeszcze gorszą skrajność, czyli anoreksję. Trzeba na każdym kroku dowartościowywać się i cieszyć z każdego zniszczonego kilograma. Również osoby bliskie powinny nas wspierać podczas odchudzania byśmy czuli wsparcie i chęć do dalszej mobilizacji. Bez tych wszystkich zmian niestety będziemy stali w miejscu, a nawet wręcz dalej tyć niż chudnąć i wpędzać się w większe poczucie winy. Dlatego tak ważnym jest aby zarówno komfort fizyczny połączyć z psychicznym, by jeszcze efektowniej zrzucić na wadze bez zbędnych kompleksów oraz problemów zdrowotnych.